.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقوع خشکسالی در مناطق شرقی مازندران

شمال نيوز: مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تاکید بر صرفه جویی منابع آبی در فصل زراعی جاری، از احتمال وقوع خشکسالی در مناطق شرقی استان در سالجاری هشدار داد.

رمضان  طهماسبی در گفتگو با مهر، نیاز آبی استان دربخش کشاورزی، شرب و صنعت را در سال بین سه هزار و 300 تا سه هزار و 900 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

وی افزود: در سال زراعی جدید با توجه به کاهش 20 درصدی بارندگی احتمال وقوع خشکسالی در بخشی از مناطق به ویژه در بخش مرکزی و شرق استان وجود دارد.

طهماسبی گفت: احتمال خسارت به میزان 5 الی 10 درصد با ادامه خشکسالی ها در استان وجود دارد و باید با احساس مسئولیت و بهره گیری از مشارکت همگانی تلاش کنیم که حداکثر اراضی را با این آب به زیرکشت ببریم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران افزود: با برخورداری از 300 هزار هکتار اراضی آبی که با احتساب کشت دوم این اراضی به 400 هزار هکتار می رسد و آب سهم بسیار مهمی در تولید محصوالات کشاورزی دارد همه باید تلاش کنیم که از آب  موجود حداکثر استفاده را ببریم.

طهماسبی با اشاره به اهمیت وصول حقوق دولت در بخش آب، اتخاذ روش کارمزدی را در امر وصول مناسب دانست و از مدیران خواست با اتخاذ روشهای جدید و بهره گیری از تجربیات یکدیگر و برنامه ریزی مناسب اقدامات جدی جهت برون رفت از چالش ها و مشکلات موجود بردارند.

مازندران استان کشاورزی است. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.